Source: Wikipedia, the free encyclopedia.

Company typeDivision
IndustryNews agency
FoundedOctober 1851; 172 years ago (1851-10)
FounderPaul Julius Reuter
Headquarters5 Canada Square, Canary Wharf, London, England
Area served
Key people
Number of employees
ParentThomson Reuters

Reuters (/ˈrɔɪtərz/ ROY-terz) is a news agency owned by Thomson Reuters.[1][2] It employs around 2,500 journalists and 600 photojournalists in about 200 locations worldwide writing in 16 languages.[3] Reuters is one of the largest and most trusted news agencies in the world.[4][5][6]

The agency was established in London in 1851 by the German-born Paul Reuter. It was acquired by the Thomson Corporation of Canada in 2008 and now makes up the news media division of Thomson Reuters.[5]


19th century

Paul Reuter, the founder of Reuters (photographed by Nadar, c. 1865)

Paul Reuter worked at a book-publishing firm in Berlin and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions of 1848. These publications brought much attention to Reuter, who in 1850 developed a prototype news service in Aachen using homing pigeons and electric telegraphy from 1851 on, in order to transmit messages between Brussels and Aachen,[7] in what today is Aachen's Reuters House.

Reuter moved to London in 1851 and established a news wire agency at the London Royal Exchange. Headquartered in London, Reuter's company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms.[8] The first newspaper client to subscribe was the London Morning Advertiser in 1858, and more began to subscribe soon after.[8][9] According to the Encyclopædia Britannica: "the value of Reuters to newspapers lay not only in the financial news it provided but in its ability to be the first to report on stories of international importance."[8] It was the first to report Abraham Lincoln's assassination in Europe, for instance, in 1865.[8][10]

In 1865, Reuter incorporated his private business, under the name Reuter's Telegram Company Limited; Reuter was appointed managing director of the company.[11]

In 1870 the press agencies French Havas (founded in 1835), British Reuter's (founded in 1851) and German Wolff (founded in 1849) signed an agreement (known as the Ring Combination) that set 'reserved territories' for the three agencies. Each agency made its own separate contracts with national agencies or other subscribers within its territory. In practice, Reuters, who came up with the idea, tended to dominate the Ring Combination. Its influence was greatest because its reserved territories were larger or of greater news importance than most others. It also had more staff and stringers throughout the world and thus contributed more original news to the pool. British control of cable lines made London itself an unrivalled centre for world news, further enhanced by Britain's wide-ranging commercial, financial and imperial activities.[12]

In 1872, Reuter's expanded into the Far East, followed by South America in 1874. Both expansions were made possible by advances in overland telegraphs and undersea cables.[10] In 1878, Reuter retired as managing director, and was succeeded by his eldest son, Herbert de Reuter.[11] In 1883, Reuter's began transmitting messages electrically to London newspapers.[10]

20th century

Roderick Jones, general manager 1915–1941

Reuter's son Herbert de Reuter continued as general manager until his death by suicide in 1915. The company returned to private ownership in 1916, when all shares were purchased by Roderick Jones and Mark Napier; they renamed the company "Reuters Limited", dropping the apostrophe.[11] In 1919, a number of Reuters reports falsely described the anti-colonial March 1st Movement protests in Korea as violent Bolshevik uprisings. South Korean researchers found that a number of these reports were cited in a number of international newspapers and possibly negatively influenced international opinion on Korea.[13] In 1923, Reuters began using radio to transmit news internationally, a pioneering act.[10] In 1925, the Press Association (PA) of Great Britain acquired a majority interest in Reuters, and full ownership some years later.[8] During the world wars, The Guardian reported that Reuters: "came under pressure from the British government to serve national interests. In 1941, Reuters deflected the pressure by restructuring itself as a private company."[10] In 1941, the PA sold half of Reuters to the Newspaper Proprietors' Association, and co-ownership was expanded in 1947 to associations that represented daily newspapers in New Zealand and Australia.[8] The new owners formed the Reuters Trust. The Reuters Trust Principles were put in place to maintain the company's independence.[14] At that point, Reuters had become "one of the world's major news agencies, supplying both text and images to newspapers, other news agencies, and radio and television broadcasters."[8] Also at that point, it directly or through national news agencies provided service "to most countries, reaching virtually all the world's leading newspapers and many thousands of smaller ones", according to Britannica.[8]

In 1961, Reuters scooped news of the erection of the Berlin Wall.[15] Reuters was one of the first news agencies to transmit financial data over oceans via computers in the 1960s.[8] In 1973, Reuters "began making computer-terminal displays of foreign-exchange rates available to clients."[8] In 1981, Reuters began supporting electronic transactions on its computer network and afterwards developed a number of electronic brokerage and trading services.[8] Reuters was floated as a public company in 1984,[15] when Reuters Trust was listed on the stock exchanges[10] such as the London Stock Exchange (LSE) and NASDAQ.[8] Reuters later published the first story of the Berlin Wall being breached in 1989.[15]

Reuters was the dominant news service on the Internet in the 1990s. It earned this position by developing a partnership with ClariNet and Pointcast, two early Internet-based news providers.[16]

21st century

Reuters' share price grew during the dotcom boom, then fell after the banking troubles in 2001.[10] In 2002, Britannica wrote that most news throughout the world came from three major agencies: the Associated Press, Reuters, and Agence France-Presse.[4]

Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc. Reuters was acquired by Thomson Corporation in Canada in 2008, forming Thomson Reuters.[8] In 2009, Thomson Reuters withdrew from the LSE and the NASDAQ, instead listing its shares on the Toronto Stock Exchange (TSX) and the New York Stock Exchange (NYSE).[8] The last surviving member of the Reuters family founders, Marguerite, Baroness de Reuter, died at age 96 on 25 January 2009.[17] The parent company Thomson Reuters is headquartered in Toronto, and provides financial information to clients while also maintaining its traditional news-agency business.[8]

In 2012, Thomson Reuters appointed Jim Smith as CEO.[14] In July 2016, Thomson Reuters agreed to sell its intellectual property and science operation for $3.55 billion to private equity firms.[18] In October 2016, Thomson Reuters announced expansions and relocations to Toronto.[18] As part of cuts and restructuring, in November 2016, Thomson Reuters Corp. eliminated 2,000 jobs worldwide out of its estimated 50,000 employees.[18] On 15 March 2020, Steve Hasker was appointed president and CEO.[19]

In April 2021, Reuters announced that its website would go behind a paywall, following rivals who have done the same.[20][21]

In March 2024, Gannett, the largest newspaper publisher in the United States, signed an agreement with Reuters to use the wire service's global content after cancelling its contract with the Associated Press.[22]

In 2024, Reuters staff won the Pulitzer Prize for National Reporting for their work on Elon Musk and misconduct at his businesses, including SpaceX, Tesla, and Neuralink, as well as the Pulitzer Prize for Breaking News Photography for coverage of the Israel–Hamas war.[23]


Reuters employs some 2,500 journalists and 600 photojournalists[24] in about 200 locations worldwide.[25][26][5] Reuters journalists use the Standards and Values as a guide for fair presentation and disclosure of relevant interests, to "maintain the values of integrity and freedom upon which their reputation for reliability, accuracy, speed and exclusivity relies".[27][28]

In May 2000, Kurt Schork, an American reporter, was killed in an ambush while on assignment in Sierra Leone. In April and August 2003, news cameramen Taras Protsyuk and Mazen Dana were killed in separate incidents by U.S. troops in Iraq. In July 2007, Namir Noor-Eldeen and Saeed Chmagh were killed when they were struck by fire from a U.S. military Apache helicopter in Baghdad.[29][30] During 2004, cameramen Adlan Khasanov was killed by Chechen separatists, and Dhia Najim was killed in Iraq. In April 2008, cameraman Fadel Shana was killed in the Gaza Strip after being hit by an Israeli tank.[31][32]

While covering China's Cultural Revolution in Peking in the late 1960s for Reuters, journalist Anthony Grey was detained by the Chinese government in response to the jailing of several Chinese journalists by the colonial British government of Hong Kong.[33] He was released after being imprisoned for 27 months from 1967 to 1969 and was awarded an OBE by the British Government. After his release, he went on to become a best-selling historical novelist.[34]

In May 2016, the Ukrainian website Myrotvorets published the names and personal data of 4,508 journalists, including Reuters reporters, and other media staff from all over the world, who were accredited by the self-proclaimed authorities in the separatist-controlled regions of eastern Ukraine.[35]

In 2018, two Reuters journalists were convicted in Myanmar of obtaining state secrets while investigating a massacre in a Rohingya village.[36] The arrest and convictions were widely condemned as an attack on press freedom. The journalists, Wa Lone and Kyaw Soe Oo, received several awards, including the Foreign Press Association Media Award and the Pulitzer Prize for International Reporting, and were named as part of the Time Person of the Year for 2018 along with other persecuted journalists.[37][38][39] After 511 days in prison, Wa Lone and Kyaw Soe Oo were freed on 7 March 2019 after receiving a presidential pardon.[40]

In February 2023, a team of Reuters journalists won the Selden Ring Award for their investigation that exposed human-rights abuses by the Nigerian military.[41]

Killed on assignment

Name Nationality Location Date Responsible party
Kenneth Stonehouse British Bay of Biscay 1 June 1943 German Aircraft
Hos Maina Kenyan Somalia 12 July 1993
Dan Eldon Kenyan Somalia 12 July 1993
Kurt Schork American Sierra Leone 24 May 2000
Taras Protsyuk Ukrainian Iraq 8 April 2003 U.S. troops
Mazen Dana Palestinian Iraq 17 August 2003 U.S. troops
Adlan Khasanov Russian Chechnya 9 May 2004 Chechen Separatists
Waleed Khaled Iraqi Iraq 28 August 2005 U.S. troops
Namir Noor-Eldeen Iraqi Iraq 12 July 2007[42] U.S. military Apache helicopter
Saeed Chmagh Iraqi Iraq 12 July 2007[42] U.S. military Apache helicopter
Fadel Shana'a Palestinian Gaza Strip 16 April 2008 Israeli Troops
Hiro Muramoto Japanese Thailand 10 April 2010 Thai Troops
Molhem Barakat Syrian Syria 20 December 2013 Syrian Forces/Rebels
Danish Siddiqui Indian Afghanistan 16 July 2021 Taliban
Issam Abdallah Lebanese Lebanon 13 October 2023 Israeli Troops


Accusation of collaboration with the CIA

In 1977, Rolling Stone and The New York Times said that according to information from CIA officials, Reuters cooperated with the CIA.[43][44][45] In response to that, Reuters' then-managing director, Gerald Long, had asked for evidence of the charges, but none was provided, according to Reuters' then-managing editor for North America,[45] Desmond Maberly.[46][47]

Policy of objective language

Reuters building entrance in New York City

Reuters has a policy of taking a "value-neutral approach" which extends to not using the word terrorist in its stories. The practice attracted criticism following the September 11 attacks.[48] Reuters' editorial policy states: "Reuters may refer without attribution to terrorism and counterterrorism in general, but do not refer to specific events as terrorism. Nor does Reuters use the word terrorist without attribution to qualify specific individuals, groups or events."[49] By contrast, the Associated Press does use the term terrorist in reference to non-governmental organizations who carry out attacks on civilian populations.[48] In 2004, Reuters asked CanWest Global Communications, a Canadian newspaper chain, to remove Reuters' bylines, as the chain had edited Reuters articles to insert the word terrorist. A spokesman for Reuters stated: "My goal is to protect my reporters and protect our editorial integrity."[50]

Climate change reporting

In July 2013, David Fogarty, former Reuters climate change correspondent in Asia, resigned after a career of almost 20 years with the company and wrote that "progressively, getting any climate change-themed story published got harder" following comments from then-deputy editor-in-chief Paul Ingrassia that he was a "climate change sceptic". In his comments, Fogarty stated:[51][52][53]

By mid-October, I was informed that climate change just wasn't a big story for the present, but that it would be if there was a significant shift in global policy, such as the US introducing an emissions cap-and-trade system. Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished.

Ingrassia, formerly Reuters' managing editor, previously worked for The Wall Street Journal and Dow Jones for 31 years.[54][55] Reuters responded to Fogarty's piece by stating: "Reuters has a number of staff dedicated to covering this story, including a team of specialist reporters at Point Carbon and a columnist. There has been no change in our editorial policy."[56]

Subsequently, climate blogger Joe Romm cited a Reuters article on climate as employing "false balance", and quoted Stefan Rahmstorf, co-chair of Earth System Analysis at the Potsdam Institute that "[s]imply, a lot of unrelated climate sceptics nonsense has been added to this Reuters piece. In the words of the late Steve Schneider, this is like adding some nonsense from the Flat Earth Society to a report about the latest generation of telecommunication satellites. It is absurd." Romm opined: "We can't know for certain who insisted on cramming this absurd and non-germane 'climate sceptics nonsense' into the piece, but we have a strong clue. If it had been part of the reporter's original reporting, you would have expected direct quotes from actual sceptics, because that is journalism 101. The fact that the blather was all inserted without attribution suggests it was added at the insistence of an editor."[57]

Photograph controversies

According to Ynetnews, Reuters was accused of bias against Israel in its coverage of the 2006 Israel–Lebanon conflict after the wire service used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer, Adnan Hajj.[58] In August 2006, Reuters announced it had severed all ties with Hajj and said his photographs would be removed from its database.[59][60]

In 2010, Reuters was criticised again by Haaretz for "anti-Israeli" bias when it cropped the edges of photos, removing commandos' knives held by activists and a naval commando's blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters.[61] Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency's attention.[61]

Indian man falsely accused of cyber crime

On 9 June 2020, three Reuters journalists (Jack Stubbs, Raphael Satter and Christopher Bing) incorrectly used the image of an Indian herbal medicine entrepreneur in an exclusive story titled "Obscure Indian cyber firm spied on politicians, investors worldwide".[62] Indian local media picked up the report, and the man whose image was wrongly used was invited and interrogated for nine hours by Indian police. Reuters admitted to the error, but Raphael Satter claimed that they had mistaken the man for the suspected hacker Sumit Gupta because both men share same business address. A check by local media, however, showed that both men were in different buildings and not as claimed by Raphael Satter.[63][64] As the report of the inaccurate reporting trickled out to the public, Reuters' senior director of communication Heather Carpenter contacted media outlets asking them to take down their posts.[64]

Accusations of pro–Fernando Henrique Cardoso bias

In March 2015, the Brazilian affiliate of Reuters released an excerpt from an interview with Brazilian ex-president Fernando Henrique Cardoso about Operation Car Wash (Portuguese: Operação Lava Jato). In 2014, several politicians from Brazil were found to be involved in corruption, by accepting bribes from different corporations in exchange for Government contracts. After the scandal, the excerpt from Brazil's president Fernando Henrique's interview was released. One paragraph by a former Petrobras manager mentioned a comment, in which he suggested corruption in the company may date back to Cardoso's presidency. Attached, was a comment between parenthesis: "Podemos tirar se achar melhor" ("we can take it out if [you] think better"),[65] which was removed from the current version of the text.[66] This had the effect of confusing readers, and suggests that the former president was involved in corruption and the comment was attributed to him. Reuters later confirmed the error, and explained that the comment, originating from one of the local editors, was actually intended for the journalist who wrote the original text in English, and that it should not have been published.[67]

Funding by the UK Government

In November 2019 the UK Foreign Office released archive documents confirming that it had provided funding to Reuters during the 1960s and 1970s so that Reuters could expand its coverage in the Middle East. An agreement was made between the Information Research Department (IRD) and Reuters for the UK Treasury to provide £350,000 over four years to fund Reuters' expansion. The UK government had already been funding the Latin American department of Reuters through a shell company; however, this method was discounted for the Middle East operation due to the accounting of the shell company looking suspicious, with the IRD stating that the company "already looks queer to anyone who might wish to investigate why such an inactive and unprofitable company continues to run."[68] Instead, the BBC was used to fund the project by paying for enhanced subscriptions to the news organisation, for which the Treasury would reimburse the BBC at a later date. The IRD acknowledged that this agreement would not give them editorial control over Reuters, although the IRD believed it would give them political influence over Reuters' work, stating "this influence would flow, at the top level, from Reuters' willingness to consult and to listen to views expressed on the results of its work."[68][69]

Partnership with TASS

On 1 June 2020, Reuters announced that Russian news agency TASS had joined its "Reuters Connect" programme, comprising a then-total of 18 partner agencies. Reuters president Michael Friedenberg said he was "delighted that TASS and Reuters are building upon our valued partnership".[70] Two years later, TASS's membership in Reuters Connect came under scrutiny in the wake of the 2022 Russian invasion of Ukraine; Politico reported that Reuters staff members were "frustrated and embarrassed" that their agency had not suspended its partnership with TASS.[71]

On 23 March 2022, Reuters removed TASS from its "content marketplace". Matthew Keen, interim CEO of Reuters said "we believe making TASS content available on Reuters Connect is not aligned with the Thomson Reuters Trust Principles".[72]

See also



  1. ^ "Thomson Reuters". Britannica. Archived from the original on 7 November 2018. Retrieved 17 June 2022.
  2. ^ "About us". Reuters. Retrieved 14 January 2019.
  3. ^ "Reuters the Facts" (PDF). Reuters. Summer 2017. Retrieved 18 March 2024.
  4. ^ a b "News agency". Encyclopædia Britannica. 23 August 2002. Retrieved 18 February 2017.
  5. ^ a b c Stephen Brook (30 May 2006). "Reuters recruits 100 journalists". The Guardian. Retrieved 5 November 2021.
  6. ^ "Reuters ranked as second most trusted news brand in GlobalWebIndex report". Reuters. 12 July 2019. Retrieved 21 April 2024.
  7. ^ Wynter, Andrew (1861). Our social bees; or, Pictures of town & country life, and other papers. United Kingdom: R. Hardwicke. p. 298. Retrieved 14 August 2023.
  8. ^ a b c d e f g h i j k l m n o "Reuters (news agency)". Encyclopædia Britannica. 26 March 2010. Retrieved 3 November 2012.
  9. ^ Stevens, Mark A. (2001). Merriam Webster's Collegiate Encyclopedia. Merriam-Webster. pp. 1, 366. ISBN 978-0877790174.
  10. ^ a b c d e f g Allen, Katie (4 May 2017). "Reuters: a brief history". The Guardian. Archived from the original on 11 October 2017. Retrieved 19 February 2017.
  11. ^ a b c "History of Reuters Group PLC". Funding Universe. Retrieved 8 May 2019.
  12. ^ "The Era of News Agencies". 7 November 2020. Retrieved 7 March 2022.
  13. ^ 박, 대한 (20 February 2019). "[외신속 3·1 운동] ⑨ '영일동맹' 허울에 英언론 日 '받아쓰기' 그쳐". Yonhap News Agency (in Korean). Retrieved 1 May 2024.
  14. ^ a b "Company History". Thomson Reuters. 13 December 2013. Archived from the original on 3 May 2014. Retrieved 7 May 2014.
  15. ^ a b c Read, Donald (1999). The Power of News: The History of Reuters. Oxford University Press. doi:10.1093/acprof:oso/9780198207689.001.0001. ISBN 978-0198207689.
  16. ^ Shapiro, Carl; Varian, Hal R. (1999). Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy. Harvard Business Press. p. 29. ISBN 978-0-87584-863-1.
  17. ^ "Baroness de Reuter, last link to news dynasty, dies". ABC News. Australian Broadcasting Corporation. Reuters. 26 January 2009. Archived from the original on 27 June 2018. Retrieved 21 February 2009.
  18. ^ a b c Smith, Gerry (1 November 2016). "Thomson Reuters Cuts 2,000 Jobs Worldwide in Restructuring". Bloomberg News. Retrieved 6 February 2018.
  19. ^ "Board of directors". Thomson Reuters. Retrieved 14 January 2022.
  20. ^ Li, Kenneth (15 April 2021). "Reuters website goes behind paywall in new strategy". Reuters. Archived from the original on 15 April 2021. Retrieved 15 April 2021.
  21. ^ Robertson, Katie (15 April 2021). "Reuters puts its website behind a paywall". The New York Times. Retrieved 20 April 2021.
  22. ^ Bauder, David (19 March 2024). "Gannett news chain says it will stop using AP content for first time in a century". Associated Press. Retrieved 19 March 2024.
  23. ^ Ax, Joseph (6 May 2024). "Reuters wins two Pulitzers, ProPublica takes coveted public service award". Reuters. Retrieved 6 May 2024.
  24. ^ "Pictures". Reuters News Agency. Retrieved 17 December 2020.
  25. ^ "Home – Reuters News – The Real World in Real Time". Reuters News Agency. Retrieved 13 December 2020.
  26. ^ "Careers". Archived from the original on 2 December 2019. Retrieved 14 January 2019.
  27. ^ "Standards and Values". Reuters. 23 September 2014. Retrieved 17 November 2021.
  28. ^ "Social Media Guide lines". The Guardian. 11 March 2010. Retrieved 5 November 2021.
  29. ^ Bumiller, Elisabeth (5 April 2010). "Video Shows U.S. Killing of Reuters Employees". The New York Times. Archived from the original on 9 September 2012. Retrieved 24 August 2015.
  30. ^ "Collateral Murder - Wikileaks - Iraq". YouTube. 3 April 2010. Archived from the original on 21 December 2021. Retrieved 17 June 2015.
  31. ^ Al-Mughrabi, Nidal (16 April 2008). "Reuters cameraman killed in Gaza". Reuters. Archived from the original on 4 July 2018.
  32. ^ Mark Sweney (17 April 2008). "Reuters cameraman 'killed by Israeli tank'". The Guardian. Retrieved 5 November 2021.
  33. ^ "Foreign Correspondents: The Tiny World of Anthony Grey". Time. 20 December 1968. Retrieved 22 May 2010.
  34. ^ Tom Phillips (11 May 2016). "The Cultural Revolution". The Guardian. Retrieved 5 November 2021.
  35. ^ Shamanska, Anna (11 May 2016). "Ukrainian Hackers Leak Personal Data Of Thousands Of Journalists Who Worked In Donbas". Radio Free Europe/Radio Liberty. Archived from the original on 14 October 2019.
  36. ^ Ives, Mike (9 July 2018). "Case Against Reuters Journalists in Myanmar Moves to Trial". The New York Times. Archived from the original on 24 August 2019.
  37. ^ "Wa Lone and Kyaw Soe Oo to appeal seven-year sentence". Al-Jazeera. 23 December 2018. Archived from the original on 27 April 2019.
  38. ^ "Reuters journalists Wa Lone and Kyaw Soe Oo win Journalist of the Year at Foreign Press Association Media Awards" (Press release). Reuters Press Blog. 27 November 2018. Archived from the original on 7 May 2019.
  39. ^ "Pulitzer Prize: 2019 Winners List". The New York Times. 15 April 2019. Archived from the original on 30 May 2019.
  40. ^ "Wa Lone and Kyaw Soe Oo: Reuters journalists freed in Myanmar". BBC News. 7 May 2019. Archived from the original on 24 August 2019.
  41. ^ "Reuters wins Selden Ring Award for investigation of Nigerian military". Yahoo News. 15 February 2023. Retrieved 16 February 2023.
  42. ^ a b Tyson, Ann Scott (15 September 2009). "Military's Killing of 2 Journalists in Iraq Detailed in New Book". The Washington Post. p. 7. Archived from the original on 27 August 2017.
  43. ^ "Rolling Stone's Biggest Scoops, Exposés and Controversies". Rolling Stone. 24 June 2010. Retrieved 13 December 2020.
  44. ^ Bernstein, Carl. "The CIA and the Media". Archived from the original on 8 April 2020. Retrieved 15 November 2020.
  45. ^ a b "Worldwide Propaganda Network Built by the C.I.A. (Published 1977)". The New York Times. 26 December 1977. ISSN 0362-4331. Retrieved 13 December 2020.
  46. ^ "the media business; Reuters Editor Plans to Retire". The New York Times. Reuters. 17 November 1988. ISSN 0362-4331. Retrieved 13 December 2021.
  47. ^ "Comments from two worldwide news agencies Wednesday following the..." UPI. Retrieved 13 December 2021.
  48. ^ a b Moeller, Susan D. (2004). "A Moral Imagination: The Media's Response to the War on Terrorism". In Allan, Stuart; Zelizer, Barbie (eds.). Reporting War: Journalism in Wartime. Routledge. pp. 68. ISBN 978-0415339988.
  49. ^ The Reuters Style Guide "Terrorism, terrorist - Handbook of Journalism". Reuters. Retrieved 21 May 2019..
  50. ^ Austen, Ian (20 September 2004). "Reuters Asks a Chain to Remove Its Bylines". The New York Times. Archived from the original on 14 October 2019.
  51. ^ Kroh, Kiley (16 July 2013). "Reuters Exposed: Publication Openly Hostile to Climate Coverage, Top Editor Doubts Climate Science". ThinkProgress. Archived from the original on 10 May 2015. Retrieved 17 June 2015.
  52. ^ Lazare, Sarah (17 July 2013). "Climate Change 'Climate of Fear': Reporter Blows Whistle on Reuters". Common Dreams. Archived from the original on 20 February 2015. Retrieved 17 June 2015.
  53. ^ Goldenberg, Suzanne (26 July 2013). "Reuters' climate-change coverage 'fell by nearly 50% with sceptic as editor'". The Guardian. Archived from the original on 19 October 2017. Retrieved 14 October 2019.
  54. ^ Goller, Howard (16 September 2019). "Paul Ingrassia, one of the top business reporters of his era". Reuters. Retrieved 13 December 2020.
  55. ^ Chris O'Shea (16 April 2013). "Reuters Sends Paul Ingrassia to London | FishbowlNY". Archived from the original on 31 October 2014. Retrieved 17 June 2015.
  56. ^ Roush, Chris (16 July 2013). "Ex-Reuters journalist: Wire service not interested in climate change stories". Talking Biz News. Archived from the original on 15 October 2019. Retrieved 17 June 2015.
  57. ^ Romm, Joe (21 July 2013). "False Balance Lives At Reuters: Climatologist Slams 'Absurd' Use of 'Unrelated Climate Skeptics Nonsense'". ThinkProgress. Archived from the original on 18 June 2019. Retrieved 17 June 2015.
  58. ^ Lappin, Yaakov (6 August 2006). "Reuters admits altering Beirut photo". Ynetnews. Archived from the original on 22 March 2019.
  59. ^ "Reuters toughens rules after altered photo affair Photos". Reuters. 7 January 2007. Archived from the original on 25 January 2016. Retrieved 15 August 2016.
  60. ^ Julia Day (7 August 2006). "Reuters drops photographer over 'doctored' image". The Guardian. Retrieved 5 November 2021.
  61. ^ a b Mozgovaya, Natasha (8 June 2010). "Reuters under fire for removing weapons, blood from images of Gaza flotilla". Haaretz. Archived from the original on 15 June 2018. Retrieved 8 June 2010.
  62. ^ Mihindukulasuriya, Regina (29 June 2020). "Reuters goofs up, shows innocent Delhi man as wanted Indian hacker behind global spy racket". ThePrint. Retrieved 9 November 2022.
  63. ^ "Exclusive: Obscure Indian cyber firm spied on politicians, investors worldwide". Reuters. 9 June 2020. Retrieved 9 November 2022.
  64. ^ a b Hucks, Marleny (30 November 2022). "How Reuters Deliberately Attempted to Report a Piece of News Impacted an Innocent Man". MyrtleBeachSC news. Retrieved 12 January 2023.
  65. ^ "Para blindar FHC, 'Reuters' propõe em matéria: 'podemos tirar se achar melhor'" [To protect FHC, 'Reuters' proposes in matter: 'we can take it off if you think it's better'.]. Jornal do Brasil (in Portuguese). 25 March 2015. Archived from the original on 11 October 2017. Retrieved 25 March 2015.
  66. ^ Winter, Brian (23 March 2015). "Entrevista-FHC diz que Lula tem mais responsabilidade política em caso Petrobras do que Dilma" [ENTREVISTA-FHC says Lula has more political responsibility in Petrobras case than Dilma] (in Portuguese). Reuters Brasil. Archived from the original on 6 November 2018. Retrieved 25 March 2015.
  67. ^ "Podemos tirar, se achar melhor" ["We can take it off, if you think it's better"]. CartaCapital (in Portuguese). Editora Confiança. 24 March 2015. Archived from the original on 19 June 2019. Retrieved 24 March 2015.
  68. ^ a b Rosenbaum, Martin (13 January 2020). "How the UK secretly funded a Middle East news agency". BBC News. Archived from the original on 14 January 2020.
  69. ^ Faulconbridge, Guy (13 January 2020). "Britain secretly funded Reuters in 1960s and 1970s - documents". Reuters. Archived from the original on 14 January 2020.
  70. ^ "TASS News Agency joins Reuters Connect". Reuters. 1 June 2020. Retrieved 21 March 2022.
  71. ^ Tani, Max (20 March 2022). "Reuters staff raise alarms over partnership with Russian-owned wire service". Politico. Retrieved 21 March 2022.
  72. ^ "Reuters removed TASS from its content marketplace". Reuters. 23 March 2022. Retrieved 23 March 2022.


Further reading